Sales Manager

DsignMarking Wassenaar

Wat is vereist?

  • Relevante werkervaring binnen de branche
  • Meenemen van eigen netwerk
  • De toegevoegde waarde van fysieke merkbeleving kunnen overbrengen
  • Door durven vragen om klantwens te achterhalen
  • Goed kunnen presenteren en overtuigen
  • Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift
  • Commercieel ingesteld en een goed aanpassingsvermogen
  • Gretig, ondernemend en ambitieus

Wat krijg je?

  • Vanaf € 4.250 bij een fulltime dienstverband, aangevuld met een variabele beloning
  • 40-urige werkweek
  • 24 vakantiedagen
  • Tijd en budget voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding
  • Jaarlijkse bonus afhankelijk van het resultaat
  • Gezamenlijke activiteiten, zoals een dagelijkse lunch en regelmatige uitjes en activiteiten
  • Auto, laptop en telefoon van de zaak
  • Kans om partner te worden
  • Een hecht team van gepassioneerde, talentvolle collega's

Wat doe je?

  • 60% Zakelijke kansen creëren en nieuwe klanten aantrekken
  • 10% Nieuwe ontwikkelingen volgen (beurzen, social media, etc.)
  • 10% Contact onderhouden met projectteams
  • 10% Klantvoorstellen laten uitwerken en checken voordat deze de deur uit gaan
  • 10% Opvolgen offertes

Deze vacature is gemaakt op basis van gesprekken met medewerkers in de functie. Zo krijg jij een realistisch beeld van de baan.

Stel direct een vraag

Pauline Scholten

Recruiter

Vacature

Als Sales Manager bij DsignMarking ben je verantwoordelijk voor het binnenhalen van uiteenlopende visual branding-, wayfinding- en signing-opdrachten van nieuwe klanten. Daarnaast onderhoud je relaties met diverse klanten, zoals Royal Flora Holland, L’Oréal, ING, Stena Line, ABN AMRO, CBS, Haaglanden Medisch Centrum en je houdt je bezig met het binnenhalen van nieuwe accounts. Je gaat daarom geregeld op klantbezoek en zoekt actief naar kansen om zo new business te genereren.

In deze functie is het belangrijk dat je een goed beeld krijgt van de klantvraag, zodat je op basis daarvan een passend voorstel kunt uitwerken. Je luistert daarom goed naar de klant en stelt gerichte vragen om tot de kern van de klantvraag te komen. Door samen met je team na te denken over de creatieve mogelijkheden die jullie tot je beschikking hebben, werk je vervolgens een aantal plannen uit. Deze voorstellen presenteer je aan de klant, met als doel de klant van jullie ideeën te overtuigen en zo het voorstel om te zetten in een opdracht.

Daarnaast onderhoud je actief intern contact met het Projectteam dat opdrachten voor jouw klanten managet. Op die manier blijf je op de hoogte van wat er speelt, zodat je hierop kunt inspelen tijdens gesprekken met en vragen van klanten. Tenslotte volg je de laatste ontwikkelingen in de branche door bijvoorbeeld online kanalen te volgens en beurzen te bezoeken.

Je bent werkzaam in een team Sales, dat op dit moment bestaat uit de Directeur en een Accountmanager. Daarnaast heb je nauw contact en overleg je regelmatig met de Projectmanagers en leden van het projectteam om de voortgang van opdrachten te bespreken. 

Als je het leuk vindt om initiatiefrijk en zelfstandig te werk te gaan, en je het een uitdaging vindt om iedere kans in een opdracht om te zetten, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Sales Manager

Op een leuke dag scoor je een nieuwe opdracht bij een grote klant. Dit geeft veel voldoening! Daarnaast is er ruimte voor ontspanning, zoals tijdens de gezamenlijke lunch en borrel!

Op een mindere werkdag heb je te maken met klanten die telkens wat anders willen of weinig terugkoppeling geven op vragen die jij gesteld hebt. Dit soort dagen zitten er tussen, maar dit komt gelukkig niet heel vaak voor!

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
  • 18:00
    • Lunch
    • Salesoverleg
    • Nieuwe ontwikkelingen volgen
    • Bellen met klant
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Een-op-een met collega
    • Zakelijke kansen creëren en nieuwe klanten aantrekken
    • Lunchafspraak met klant
    • Reistijd
    • Klantbezoek
    • Reistijd
    • Zakelijke kansen creëren en nieuwe klanten aantrekken
    • Klantvoorstel checken
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Overleg met Projectteam
    • Bellen met klant
    • Klantvoorstel uitwerken
    • Een-op-een met Projectmanager
    • Zakelijke kansen creëren en nieuwe klanten aantrekken
    • Zakelijke kansen creëren en nieuwe klanten aantrekken
    • Lunch
    • Overleg met Projectteam
    • Mails lezen en beantwoorden
    • Klantvoorstel uitwerken en checken
    • Zakelijke kansen creëren en nieuwe klanten aantrekken
    • Overleg met klant

Voorbeeld uit de praktijk

Op basis van een klantvraag werk je een plan van aanpak uit. Hoe ga je te werk?

Voordat je een plan voor een klant kunt uitwerken, is het belangrijk om erachter te komen wat nu precies de wens van de klant is. Een klant kan namelijk wel een bepaald idee uitspreken, maar wanneer je doorvraagt blijkt vaak dat hij of zij toch andere dingen bedoelt. Je stelt daarom allerlei vragen aan de klant om zo tot de kern van de wens te komen.

Wanneer je de klantwens in kaart hebt gebracht, is het ook mogelijk de Studio - op basis van jouw debriefing - een ontwerp uit te werken, met daarbij een calculatie door de Projectmanagers. Ook maak je duidelijke afspraken over deadlines die voor de klant belangrijk zijn. De aanspreekpunten vanuit zowel de klant als vanuit DsignMarking worden tevens vastgelegd in het plan.

Tijdens het project onderhoud je het contact met de Projectmanager en de klant om te peilen hoe het met het project gaat en om zo de klantrelatie te onderhouden. Ook help je bij het controleren en verwerken van facturen die vaak in de afrondende fase van een project worden gestuurd.

Groeipad

Bij DsignMarking vind je een mix van professionals: Sales- en Accountmanagers, Projectmanagers, Studio-, Productie- en Montagemedewerkers. Samen vormen zij een team van gepassioneerde, talentvolle collega’s. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid nemen wordt binnen dit team erg gewaardeerd. Wil je iets nieuws leren? Dan wordt er tijd en budget vrijgemaakt voor persoonlijke ontwikkeling en opleiding. Afhankelijk van je talenten en ambities krijg je de mogelijkheid door te groeien naar Partner.

Sales Manager
Mogelijkheid om door te groeien naar Partner

Werken bij DsignMarking

DsignMarking is een creatief projectbureau dat is opgericht in 1986 en zich richt op visual branding, wayfinding en signing. Het bureau vertaalt de merkidentiteit van de klant door naar elke ruimte - binnen en buiten - en ieder detail draagt bij aan de impact van het geheel. Van kantooromgeving tot winkel en van het onderwijs tot de zorgbranche: DsignMarking houdt zich bezig met een diversiteit aan klanten en opdrachten. Het bureau gelooft in de verbindende en aantrekkingskracht van een fysieke merkbeleving.

  • Kantoor in Wassenaar
  • Actief in Nederland en verschillende Europese landen
  • 15 medewerkers in Nederland
  • 20% / 80%
  • Gem. leeftijd 45 jaar
  • Casual

Sollicitatieproces

Brief/CV selectie
1e gesprek
2e gesprek
Kijken-in-de-keukendag

Interessante baan?